26. ΤΑ ΠΡΩΤΑ 15 ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ
ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ
(Βλ. και κείμενο υπ' αριθμ. 35 του Ιστολογίου μας)
Α. ΠΕΡΙ [ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΕΩΣ] ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ
ΘΕΩΡΗΜΑ 1ο
Κάθε ανθρώπινο ον έχει την δική του προσωπικότητα (Νόμος της Ανομοιότητας), τόσον ανόμοια όσο δύο όντα ιδίας φυλής και ιδίας φύσεως. Η προσωπικότητα αυτή είναι περισσότερο ή λιγότερο εκδηλωμένη και περισσότερο ή λιγότερο δυνατή.
Η Ισχύς της προσωπικότητας εξαρτάται από τον βαθμό εμπειρίας του ανθρώπου, περισσότερο ή λιγότερο εκτεταμένης. Η Εκδήλωση της προσωπικότητας εξαρτάται από το περισσότερο ή λιγότερο ελεύθερο κοινωνικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο το άτομο διαπαιδαγωγήθηκε.
ΘΕΩΡΗΜΑ 2ο
Κάθε ανθρώπινο ον μπορεί να βεβαιώσει (διαδηλώσει) την δική του προσωπικότητα, αποδεσμεύοντας τις εν δυνάμει ιδιότητες απ’ τις οποίες συντίθεται και οι οποίες το ζωοποιούν, από κάθε προκατάληψη, σύλληψη, δοξασία ή άλλο διανοητικό ή ηθικό βάρος, ξένο προς την κατανόηση και τη συνείδησή του.
ΘΕΩΡΗΜΑ 3ο
Κάθε ανθρώπινο ον έχει ως φυσικό παιδαγωγό την Δημιουργία που το περιβάλλει. Αρκεί να προσδώσει μια συγκεκριμένη προσοχή σ’ αυτόν τον βουβό παιδαγωγό, για να καταστεί αυτός ο ευγλωττότερος διδάσκαλος που απόκτησε ποτέ ο άνθρωπος.
ΘΕΩΡΗΜΑ 4ο
Η Φύση είναι Ενιαία (μοναδική) στη Σύλληψή της και Ανόμοια στις διάφορες Εκδηλώσεις της. Αυτή είναι το κύριο Υπόδειγμα, απ' το οποίο κάθε Συνειδητό Όν οφείλει ν' αντλεί παραδείγματα προκειμένου να ανυψώσει την δική του προσωπικότητα, ελεύθερη και ανεξάρτητη.
ΘΕΩΡΗΜΑ 5ο
Για να βεβαιώσει (διαδηλώσει) την δική του προσωπικότητα ο άνθρωπος:
1. Οφείλει να απελευθερωθεί απ' όλες τις συμβατικότητες, ήθη και έθιμα, που μπορούν να υποδουλώσουν και να αλυσοδέσουν την έκφραση (εκδήλωση) της δικής του σκέψης ή στοχασμού.
2. Οφείλει να ενισχύσει την ενεργητικότητα του πνεύματος, της ψυχής και του σώματος του.
3. Οφείλει να τολμά να εκφράζει χωρίς δισταγμό και σε κάθε περίσταση τις ιδιαίτερες σκέψεις του υπέρ της Αλήθειας, του Καλού και της Ηθικής.
4. Οφείλει να απελευθερωθεί από τα ελαττώματα, τα πάθη και τις διαστροφές του.
ΘΕΩΡΗΜΑ 6ο
Τέλος, για να εκδηλώσει (εκφράσει) και να βεβαιώσει (διαδηλώσει) καλύτερα ο άνθρωπος την δική του προσωπικότητα, οφείλει να μάθει να Κυριαρχεί και να Δεσπόζει στον εαυτό του.
Οφείλει επίσης να περιορίζει τις άσκοπες κινήσεις και τα απερίσκεπτα λόγια του, διότι η ομιλία είναι μια δυναμική ιδιότητα που έχει σκοπό να εκδηλώνει στη Δημιουργία το συνειδητό και εσκεμμένο Έργο του δημιουργού.
Αντανάκλαση των ιδιαίτερων μας σκέψεων, η ομιλία (ο λόγος) είναι συνάμα ένδειξη της ανύψωσης ή κατάπτωσης της διάνοιάς μας.
Ο Κύριος του εαυτού του άνθρωπος ας προτιμά την σιγή από τα άσκοπα λόγια.
ΘΕΩΡΗΜΑ 7ο
Κάθε πράξη γενικά του ανθρώπινου όντος κατά τη γήινη ζωή του μοιάζει με έναν κρίκο στην αλυσίδα της Συμπαντικής του ζωής, κρίκο αισθητό, που σε κάθε βήμα υπενθυμίζει στο άτομο την πράξη του ή το υποχρεώνει να εκτελέσει μια σειρά από άλλες πράξεις, που μπορούν να καταναλώσουν και να σφετεριστούν τον χρόνο μιας ολόκληρης ζωής.
ΘΕΩΡΗΜΑ 8ο
Η φιλοδοξία να φαίνεται κανείς ό,τι δεν είναι, αποτελεί σφάλμα (πλάνη), αποτελεί αδίκημα που προκαλεί πολλές συμφορές στη ζωή του ανθρώπου.
ΘΕΩΡΗΜΑ 9ο
Εάν σας λέω να αποβάλλετε τα ελαττώματά σας δεν είναι για να αποκτήσετε την αιώνια βασιλεία, αλλά για να κατακτήσετε την ανεξαρτησία σας ως ύπαρξις και ως άνθρωπος.
Διότι τα ελαττώματα είναι τα μέσα, δια των οποίων οι δυνάστες υποδουλώνουν τους δυναστευόμενους και εμποδίζουν την εκδήλωση της προσωπικότητάς τους.
ΘΕΩΡΗΜΑ 10ο
Το ψέμα είναι ελάττωμα, γιατί μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από αντίθετες προς το συμφέρον του όντος πράξεις που υποδουλώνουν την προσωπικότητά του.
Η κλοπή είναι ελάττωμα, γιατί περικλείει τον άνθρωπο σε κλοιό μυστηρίου και τον υποχρεώνει να αποκρύπτει την προσωπικότητά του ενώπιον των πλησίον του.
ΘΕΩΡΗΜΑ 11ο
Κάθε πράξη που επιφέρει όφελος σε ένα άτομο, δεν είναι απαραίτητα επωφελής και στην ανεξαρτησία της προσωπικότητάς του.
Β. ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΘΕΩΡΗΜΑ 12ο
Οι ομαδικές πλάνες, που μπορούν να αδικήσουν την κοινωνία, είναι επακόλουθα των ατομικών ελαττωμάτων του ανθρώπου.
ΘΕΩΡΗΜΑ 13ο
Η καλώς ευνοούμενη αμοιβαιότητα είναι η βάση κάθε συλλογικής ζωής, που δεν παρεμποδίζει τις ελευθερίες του ανθρώπου και την ανεξαρτησία της προσωπικότητάς του.
ΘΕΩΡΗΜΑ 14ο
Η κοινωνία (συλλογικότητα) δημιουργήθηκε εξαιτίας των αναγκών που έχει κάθε άτομο για τη διατήρηση της ύπαρξής του.
Ανάγκη είναι το δικαίωμα και η εξώθηση προς το ζην.
Απ' την Ανάγκη πηγάζει το Καθήκον, που είναι το δικαίωμα και η υποχρέωση σεβασμού της ζωής και των αναγκών των άλλων.
ΘΕΩΡΗΜΑ 15ο
Κάθε ον που ζει επάνω στη γη, δημιουργεί στον εαυτό του ανάγκες.
Για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες αυτές, δημιουργεί στον εαυτό του καθήκοντα.
Για να εκπληρωθούν τα καθήκοντα αυτά, δημιουργεί στον εαυτό του ικανότητες (ή ιδιότητες), τις οποίες ανταλλάσσει προς όφελος των αναγκών του.
ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου