6. ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΟΣ

ΤΩΝ 7 ΥΠΕΡΤΑΤΩΝ ΑΓΝΩΣΤΩΝ

 

1η.       Το Τάγμα δεν έχει ιδίαν δογματικήν δοξασίαν.

2η.       Διδάσκει όμως μερικάς αρχάς τας οποίας συνοίθρησαν οι ιδρυταί του και αίτινες πηγάζουν από την παγκόσμιον επήρειαν των Γεννητόρων Δώρου (Σοφίας) και Δώρας (Αγάπης).

3η.       Το Τάγμα δεν παραδέχεται μίαν αλήθειαν ομαδικήν, αλλά μόνον σχετικήν και ιδίαν προς την διάνοιαν εκάστου ατόμου.

4η.       Ουδείς δύναται να ιδιοποιείται την κατοχήν της αληθείας.

5η.       Κάθε άνθρωπος κατέχει κόσμον ολόκληρον αληθειών και συλλήψεων.

6η.       Η αντανάκλασις της ατομικής νοήσεως, συνενουμένη με την αντανάκλασιν όλων των συλλήψεων των ατόμων, αποτελεί την παγκόσμιον αλήθειαν των ανθρώπων.

7η.       Η ανομοιότης είναι νόμος της εκδηλωμένης φύσεως και όμως η Φύσις είναι Μία.

8η.       Ούτω η φυσική και ανεπιτήδευτος ανομοιότης παρά τω ανθρώπω είναι το μόνον στοιχείον το οποίον δύναται να προκαλέσει την λάμψιν της Αληθείας.

9η.       Εάν η ζώσα φύσις ήτο ομοία, ο Θεός δεν θα υπήρχε.

10η.     Το αίτιον και το αιτιατόν είναι υπολογισμοί ομαδικοί και κατά συνέπειαν λανθασμένοι.

11η.     Διαιρείν τα άτομα δια να ενωθεί η ανθρωπότης.

12η.     Ο αρνούμενος τον Θεόν βεβαιώνει την ύπαρξιν Αυτού.

13η.     Δημιουργείν την Προσωπικότητα δεν σημαίνει δημιουργείν την Αλήθειαν. Δημιουργών όμως την ιδίαν αυτού προσωπικότητα, ο άνθρωπος αποβάλλει παν ό,τι οι άλλοι ηθέλησαν να ίδουν δια λογαριασμόν του. Και τότε μόνος δύναται να ίδη αφ' εαυτού.

14η.     Η ανεξαρτησία της διανοητικής προσωπικότητος του ανθρώπου είναι η μόνη εξασφάλισις της ιδίας του φωτίσεως.

15η.     Η Φύσις είναι το μόνον Βιβλίον του Μύστου.

16η.     Μη αναζητείτε τα αίτια και τα αιτιατά αλλά την Αναλογίαν των ανομοιοτήτων προς το μοναδικόν Ιδεώδες.

17η.     Η φύσις η εκτός του ανθρώπου είναι ανάλογος (όχι ομοία) προς εκείνην η οποία υπάρχει εν τω ανθρώπω.

18η.     Όταν η Κυριαρχία αποβαίνει πηγή αυτοκρατορίας, είτε ατομικής είτε ομαδικής, αποβάλλει πάντα τα ωφέλιμα στοιχεία της και διατηρεί παν ό,τι δύναται να νεκρώσει εν τω ανθρώπω την ανάπτυξιν της διανοητικότητός του.

19η.     Πάσα οργάνωσις πρέπει ν' αμιλλάται εις αρμονίαν με την Φύσιν.

20η.     

α. Η προσωπικότης δημιουργείται τη βοηθεία της θελήσεως εν τω ανθρώπω, όπως η φύσις αναδημιουργείται εν τω ανθρώπω τη συνεχεί και μοναδική βοηθεία των νόμων αυτής. 

β. Εν τω ανθρώπω η θέλησις πρέπει να κατέχει θέσιν Νόμου. 

γ. Δια της θελήσεώς του, ο Μύστης θα δημιουργήσει την Προσωπίδα του Αγνώστου (απρόσωπον), η οποία αντιστοιχεί προς την φαινομενικήν απάθειαν και αδιαφορίαν του περιβάλλοντός του.

21η.      

α. Όπως εν τη φύσει η καταστροφή αντιτάσσεται προς την δημιουργίαν, ο θάνατος προς την ζωήν, ούτω και εν τη διανοία του ανθρώπου η άγνοια αντιτάσσεται προς την γνώσιν και εν τη ζωή η αδράνεια προς την δράσιν.   

β. Ο Μύστης, περιτυλιγμένος εν τω διανοητικό του Μανδύα, ο οποίος είναι η Σιωπή, καθίσταται άγνωστος και απρόσβλητος.

22η.     Πολεμάν την άγνοιαν σημαίνει πολεμάν το Κενόν.

23η.     Πας Μύστης πρέπει να διδάσκεται παραβάλλων τα έργα των ανθρώπων με το ιδικόν του. Ούτω δεν διατρέχει τον κίνδυνον να μιμείται παθητικώς τους άλλους, και τελειοποιεί την Δοξασίαν της ιδίας αυτού προσωπικότητος.

24η.      

α. Ο Μύστης δεν πρέπει να αναγινώσκει την Ιστορίαν των ανθρώπων ειμή δια την ψυχαγωγίαν του, ουδέποτε δια να ωφεληθεί. 

β. Η Ιστορία είναι ύφασμα αληθείας, υφασμένον με κλωστάς ψεύδους.

25η.      

α. Ο Μύστης μελετά την Επιστήμην των Αριθμών δια να πιστοποιήσει την σχετικήν ακρίβειαν εν τω λεπτομερεί Απείρω. 

β. Η Επιστήμη των Αριθμών είναι σύμβασις την οποία η Φύσις ανέχεται.

26η.     Το επάγγελμα είναι υπηρεσία προορισμένη δια την ολότητα: Η Γεωγραφία, η Γλωσσολογία, Χημεία, Ιατρική, Δίκαιον, Πολιτική, Πολιτική Οικονομία κ.λπ. είναι επαγγέλματα.

27η.     Η Τέχνη είναι υπηρεσία προορισμένη δια το άτομον: Η Ποίησις, Ρητορική, Φιλοσοφία, η Ζωγραφική, η Μουσική είναι τέχναι.

28η.     Η Επιστήμη είναι υπηρεσία προορισμένη δια την Παγκόσμιον Νόησιν: Η Φυσική, η Αστρονομία και αι Αρχαί του Τάγματος είναι Επιστήμαι.

29η.     Τέλος η Μάστιγα είναι υπηρεσία προσφερομένη εις τους αμαθείς: Αι Θρησκείαι (και όχι αι λατρείαι), αι Δογματικαί Θεοσοφίαι, ο Τεκτονισμός και τα αυτού όμοια είναι Μάστιγες.

30η.     Γνώθι σ'αυτόν.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

    22. ΕΞΙ ΕΠΙΓΝΩΣΕΙΣ   (Για τον οξυδερκή και τον βραδύνου μαθητή)   I . "Ο οξυδερκής μαθητής είναι ένας ερευνητής.  Ακούει, α...

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ!