22. ΕΞΙ ΕΠΙΓΝΩΣΕΙΣ 

(Για τον οξυδερκή και τον βραδύνου μαθητή)

 

I.

"Ο οξυδερκής μαθητής είναι ένας ερευνητής. 

Ακούει, αλλά δεν εξαρτάται απ’ τα λόγια της Διδασκαλίας. 

Χρησιμοποιεί την ίδια του την Εμπειρία για να βρει την Αλήθεια"

 

Τα λόγια των Διδασκάλων δεν είναι τα λόγια τους, είναι τα δικά σας λόγια. Είναι το δικό σας όνειρο. 

Μπορεί κανείς να τα συσσωρεύει, να τα μελετά, να τα αναλύει και να τα ερμηνεύει, μπορεί να γίνει πραγματικά "μεγάλος γνώστης της Διδασκαλίας", μα όλο αυτό είναι απλώς το δικό του όνειρο!

Ο ευφυής Μαθητής δεν ενδιαφέρεται για τα λόγια, χρησιμοποιεί τον χρόνο με τους Διδασκάλους και τους Συνοδοιπόρους του για να ανεβαίνει ολοένα και ψηλότερα σε Συνειδητότητα. 

Ο ανόητος μαθητής αποκτά "γνώσεις", ο ευφυής Μαθητής αποκτά "ΕΙΝΑΙ".

 

II.

"Ο βραδύνους μαθητής στηρίζεται στα λόγια της Διδασκαλίας για να αποκτήσει σταδιακή κατανόηση"

 

Η πραγματική Γνώση δεν είναι ποτέ σταδιακή.

Η σταδιακή κατανόηση είναι ένα κόλπο του νου σου.

Η σταδιακή κατανόηση δεν είναι Κατανόηση, είναι απλή συσσώρευση γνώσεων, δηλαδή συσσώρευση όλο και περισσότερων "πληροφοριών".

 

III.

"Ο βραδύνους μαθητής είναι άπληστος για κατανόηση, συσσωρεύει νοήματα και ανακατεύει καλό και κακό"

 

Αυτά που λένε ή έχουν γράψει οι Διδάσκαλοι είναι καλά και ευεργετικά εάν έρχονται από Κατανόηση μέσω του Εμπειρίας και όχι μέσω του νου. 

Αυτά που ακούει ή διαβάζει ο μαθητής δεν είναι καλά ούτε ευεργετικά, εάν τα ακούει απλώς μέσω του νου του.

 

IV.

"Ο οξυδερκής μαθητής καταλαβαίνει άμεσα"

 

Εάν ακούσεις την Διδασκαλία με τα μάτια της Καρδιάς, θα κατανοήσεις αμέσως. 

Εάν ακούσεις την Διδασκαλία με τα μάτια του Νου, θα προσδοκάς να ακούσεις όλο και περισσότερα για να κατανοήσεις.

Έτσι ακριβώς κι ο ανόητος μαθητής θεωρεί ότι θα καταλάβει σταδιακά. Λίγο σήμερα, λίγο αύριο και λίγο περισσότερο μεθαύριο.  

Αντίθετα, ο οξυδερκής Μαθητής καταλαβαίνει αμέσως! 

Όταν δεν παρεμβαίνει ο υπολογιστικός νους, δεν τίθεται καν ζήτημα χρόνου.



V.

"Ο Μαθητής δεν προβάλει τον κατώτερο υπολογιστικό νου του όταν ακούει την Διδασκαλία, ούτε ακολουθεί τον νου του σοφού"

 

Δεν σας λέμε να εγκαταλείψετε τον υπολογιστικό νου σας.

Σας λέμε: Ακόμα κι αν νομίζετε ότι έχετε σοφό νου, να ξέρετε ότι ο νους δεν μπορεί ποτέ να είναι σοφός. 

Δεν υπάρχει "νους του σοφού"!   

Σοφός είναι ο μη-νους, που συνδέεται με τον Μεγάλο Νου του Παντός.



VI.

"Ακόμη κι αν κάποιος ακούσει την Διδασκαλία και εφαρμόζοντάς την προσπαθεί να μην προσκολλάται σε εγκόσμιες επιθυμίες, δεν σημαίνει ότι ακολουθεί το Αληθινό Μονοπάτι. 

Όταν επιλέγει ένα από τα δυο και αποφασίζει να επιλέξει την ηρεμία από την σύγχυση, την σοφία από την άγνοια, την αδράνεια από την δράση, το πνεύμα από την ύλη, και προσκολλάται σε ένα από αυτά απορρίπτοντας το άλλο, τότε στην πραγματικότητα είναι βραδύνους μαθητής"

 

Όταν επιλέγεις με τον υπολογιστικό νου σου ανάμεσα στη σοφία και την άγνοια, 

Όταν επιλέγεις ανάμεσα στην δραστηριότητα και την αδράνεια, 

Όταν επιλέγεις ανάμεσα στο σωστό και το λάθος, 

Ανάμεσα στην ύλη και το πνεύμα, 

Τότε μάλλον δεν είσαι οξυδερκής μαθητής. 

Η δραστηριότητα της επιλογής σε κάνει βραδύνου. 

Το να Κατανοείς άμεσα χωρίς δραστηριότητα επιλογής, 

Το να έχεις Επίγνωση δια της Εμπνεύσεως και της Διαισθήσεως, χωρίς επιλογή, 

Αυτή είναι η υπέρτατη Ελευθερία! 

Μην σκέφτεσαι τι θα επιλέξεις και είσαι ελεύθερος!

Σκέψου τι θα επιλέξεις κι έχεις αμέσως υποδουλωθεί

Η νοητική δραστηριότητα επιλογής είναι μια ακόμη φυλακή

Βρες το Κλειδί της φυλακής σου!

Άνοιξε την φυλακή σου και βγες στο Φως της Ημέρας!


Η "Κλείδα" είναι:  

"ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ~ ΕΠΙΓΝΩΣΗ 

ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗ"

 

[Από τα λόγια του Bodhidharma, του πρώτου Διδασκάλου που μεταβίβασε απ' την Ινδία στην Κίνα τον Chan Βουδισμό, ο οποίος στην Ιαπωνία ονομάστηκε Zen]

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

    22. ΕΞΙ ΕΠΙΓΝΩΣΕΙΣ   (Για τον οξυδερκή και τον βραδύνου μαθητή)   I . "Ο οξυδερκής μαθητής είναι ένας ερευνητής.  Ακούει, α...

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ!